fbpx

Warme peren smoothie voor een gezonde spijsvertering!

In onze zoektocht naar de mooie prachtige huid is het belangrijk om eens zelf in je keukenkastjes te gaan kijken. Voordat je kijkt naar je huidverzorgingsproducten. De opmerkingen: ‘voordat er medicijnen bestonden, was er eten’ inspireert ons om iedere maand een recept met jou te delen!

Cellulaire hydratatie speelt een belangrijke rol in onze algehele gezondheid en veroudering. Sterke cellen die een optimale hoeveelheid water bevatten, zijn onze sleutel naar een prachtige huid! Het is belangrijk om je water ‘te eten’, het water dat ingekapseld zit in ons voedsel. Wanneer je ‘water eet’ door 4-8 porties rauwe fruit en groente te eten zul je niet zo vaak meer naar de wc hoeven als met water drinken. De hydraterende elementen blijven langer in het lichaam en je krijgt de voedingsvoordelen van groenten en fruit nog eens als bonus!

Warme peren smoothie voor een gezonde spijsvertering!

Deze peren smoothie is één van mijn favoriete warme smoothies. In deze smoothie voeg ik ook wat verse gember toe. En wist je dat gember een gezonde spijsvertering ondersteunt en stimuleert? Daarnaast heeft gember een pijnstillende, zuiverende en ontstekingsremmende werking. Perfect voor de wintermaanden, waarin onze weerstand wel een natuurlijke boost kan gebruiken.

Ingrediënten

Voor 1 warme peren smoothie

  • 250 ml amandelmelk;
  • 1 banaan, in stukjes gesneden;
  • 1 peer, geschild en in stukjes gesneden;
  • 1 stukje verse gember;
  • 1 tl kaneel;
  • ahornsiroop naar smaak.

Bereiden

  1. Lekkerder kunnen we het niet maken, wel makkelijker! Doe alle ingrediënten in je blender and blend away!
  2. Verwarm jouw perensmoothie nog even in een steelpannetje en breng op smaak met ahornsiroop.
  3. Giet de warme peren smoothie over in je favoriete beker en genieten maar!

Meer gezonde recepten? Bekijk hier al onze recepten!